21 januari 2014

Doofpot


Transformerende vrouw nog vol belangstelling voor mijn wederwaardigheden

...en eigenlijk ben ik ook bevelhebber der landstrijdkrachten, zei ik, ze hebben me gevraagd toen ze er met de Legopoppetjes in Suriname niet meer uitkwamen. En ik ben Ridder in de Orde van de Veluwse Leeuw omdat ik vier jaar geleden in Appingedam het Wereldkampioenschap WC-potgooien heb gewonnen. Ja, dat waren nog eens tijden. De kranten stonden de hele dag vol over mijn heldendaden en je kent mij natuurlijk van Paul en Witteman en ik ben de beste vriend van Mark Rutte dus als je wil kan ik je wel eens aan hem voorstellen...

Het meisje knikte en nam nog een slokje van haar drankje. Breezer dacht ik te zien en ik fleurde nog meer op. Hadden ze hier ook een fietsenhok? Ruim een uur was ik nu bezig met mijn versiertoer die zelfs een etalagepop tot grommen zou moeten brengen. Nonchalant gooide ik de sleutelbos van mijn zwarte Suzuki Swift op de bar. Dit moest het moment zijn waarop zij zich kreunend en smachtend in mijn armen zou werpen.

Ze keek mij aan. Bedankt, zei het meisje, ik ben vanavond doof en pot geworden.