18 februari 2010

Spookpatiënten


Klant: Goedemorgen met Pasjent spreekt u. Jeuk in mijn oor, al een hele tijd, dus kunnen jullie er even naar kijken? Vorig jaar of zo heeft jullie dokter Flitspuit mij nog zure oordruppels voorgeschreven.
Assistente: Goedemorgen meneer Pasjent, mag ik uw geboortedatum?
Klant: Ja hoor 01-01-1901
Assistente: U staat bij ons niet meer ingeschreven. U bent in 2008 verhuisd naar Platjesgat.
Klant: Dat is niet waar! Ik woon hier al vanaf de oorlog!
Assistente:  Dat kunt u nu wel zeggen, maar hier, in het Electronisch Patienten Dossier, staat dat dan toch maar. En u bent verzekerd bij de ZeerZieken Zorgverzekeraar te Uitvaardersgeest.
Klant: Nee hoor, ik ben verzekerd bij NooitZiekZorgeloos te Bijslaap-Buiten.
Assistente: Dat kunt u nu wel zeggen, maar hier staat dat toch maar. We hebben het EPD niet voor niets ingevoerd. Weet u wel zeker dat u niet verhuisd bent en wat is uw leeftijd?
Klant: Dat hebt u al gezegd en mijn geboortedatum heb ik u gegeven.
Assistente: Daarom juist. Kan ik even iemand anders aan de telefoon krijgen, van de verpleging of verzorging?
Klant: Nee, want die zijn hier niet, ik woon hier alleen met de kat.
Assistente: Wanneer komt er weer iemand van de Thuiszorg?
Klant: Dat weet ik niet want ik ruim mijn troep zelf op maar ik verwacht de postbode vandaag of morgen nog wel.
Asistente: Wat is uw klantnummer bij uw zorgverzekeraar?
Klant: 12345
Assistente: .........Oh, dus. Ja, ik heb 't nu veranderd.
Klant: Hebt u mijn gegevens nu ook weer terug, over ziektes en zo?
Assistente: Ja, dat is allemaal in orde.
Klant: Dat geloof ik natuurlijk onmiddellijk. Welke medicijnen gebruik ik?
Assistente: Dat mag ik u niet zeggen vanwege de privacy maar u gebruikt er een heleboel omdat u vier hartoperaties hebt gehad. Moet de dokter daar ook nog naar kijken?
Klant: Ik heb in mijn hele leven alleen zure oordruppels van jullie gehad en voor de rest ben ik nog nooit bij een dokter geweest laat staan dat ik voor hartoperaties in een ziekenhuis heb vertoefd.
Assistente: Maar dat staat toch echt allemaal in uw dossier dus dan moet het kloppen, daar kan ik ook niks aan doen.
Klant: Ik begrijp er geen moer meer van.
Assisente: Dat begrijp ik wel, dus laat iemand van de verpleging of verzorging ons maar even bellen. Goedemiddag meneer Pasjent en beterschap.
Gerelateerde berichten:

Heldhaftige Stresskippen vinden de dood

1 opmerking: